Ik werk bij de Albert Heijn (ik weet het, maar ik moet ook wat geld verdienen

) en er is een hele domme roostermaker die GEEN rekening houdt met de beschikbaarheidsroosters. Ik sta dus elke week wel eens fout ingeroosterd omdat ik dan naar school moet of iets anders heb en elke keer moet ik erachteraan gaan om dat te veranderen.
Afgelopen week was het natuurlijk weer raak: ik sta ingeroosterd op vrijdag (vandaag) van 05:00 tot 13:00. Ik had ruim van tevoren aangegeven dat ik vandaag echt niet kon, omdat ik op school zit, hetgeen in mijn beschikbaarheid EN op mijn schoolrooster staat dat ik in moest leveren.
Niets aan de hand, ik word gewoon uitgeroosterd en hoef op zijn vroegst weer op zaterdag te werken. MAAR NEE HOOR, ALLEMAAL SCHIJN. Wanneer ik om kwart over vijf vanochtend nog lekker rustig lig te slapen gaat opeens mijn telefoon.

Ik weet het, ik had hem uit moeten zetten, maar blijkbaar stond hij nog aan, wel op trillen goddank. Ik rechtop in mijn bed en het nummer checken: een voor mij onbekend 06-nummer. Met de gedachte -welke randdebiel belt mij nou weer om kwart over vijf in de ochtend? - druk ik hem weg en ga weer proberen te slapen.
Nog geen VIJF minuten later gaat ie weer: nu met het nummer van Albert Heijn in het display (die gozer heeft mij blijkbaar eerst met zijn mobiel proberen te bellen). Ik weet natuurlijk meteen wat er is: die roostermaker heeft mij niet goed uit het rooster gehaald en ze vragen zich af waar ik ben. Met mijn slaperige en chagrijnige kop druk ik het telefoontje opnieuw weg omdat ik echt geen zin had in dat gezeur, bovendien moesten ze het zelf maar uitzoeken. Na ongelogen NOG GEEN MINUUT gaat mijn telefoon weer. Vloekend neem ik hem aan en zeg dat ik straks naar school moet en graag nog even wil slapen. Hij op zijn beurt: "Okay, we dachten al dat er iets fout was in het rooster, maar ik het wilde het toch nog even checken. Tot morgen!

". Wat krijgen we nu?

Ben ik daarvoor zo vroeg wakker gemaakt?
Ik kon daarna ook niet meer slapen trouwens.
Klacht: Wakker gebeld worden door Albert Heijn voor niets.